Antep Fıstığı

Antep Fıstığı Tanıtım Derneği Başkanı Yağcı: "Antep Fıstığı İnsan Sağlığı ve Ekonomi Açısından Önemli Bir Ürün"

Antep Fıstığı Tanıtım Derneği Başkanı Zeki Yağcı, fıstığın insan sağlığı ve ekonomi açısından önemli bir ürün olduğunu söyledi.

Yağcı, yaptığı açıklamada, Antep fıstığının tanıtımı için önemli çalışmalar yaptıklarını ancak bunun yeterli olmadığını kaydetti.

Zeki Yağcı, "Antep fıstığı çok verimli arazilerde değil de 3. veya 5. sınıf tabir edilecek yerlerde dahi kolay yetişebilir. Antep fıstığı hem insan sağlığı hem de ekonomi açısından çok önemli bir üründür. Verimsiz, dağlık, kayalık bölgelerde dahi kolaylıkla kendiliğinden yabani olarak yetişebilir. Bu yabani ağaçlar aşılanarak üretime kazandırılır. Türkiye'de şu anda 45 ile 50 milyon arasında Antep fıstığı ağacı bulunuyor. Bir o kadar da aşılanmayan, yabani halde doğada bulunan var. Hem bunları aşılayarak hem de Antep fıstığını piyasada daha iyi tanıtarak ülkemize önemli ekonomik değer kazandırabiliriz." diye konuştu.

Antep fıstığının çoğunlukla Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde yetiştiğini ve bölge açısından da önemli bir ürün olduğunu belirten Yağcı, "Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki gelir dağılımı adaletsizliğini Antep fıstığı üretimi giderebilir. Dernek olarak bu konuda çalışmalarımız devam ediyor. Kurulduğumuz günden beri üreticileri, işletmecileri kısacası Antep fıstığı ile ilgilenen herkesi bilinçlendirmeye çalışıyoruz. Üretimden tüketime kadar markalaşmak zorundayız. Sağlıklı, hijyenik, kaliteli bir üretim gerçekleştirmeliyiz. İhracatı artırmamız için Antep fıstığında da marka oluşturmamız gerekiyor. Bu konuda da girişimlerimiz devam ediyor. Yakın zamanda Gaziantep'te dünyaca ünlü gıda firmaları tesis kurarak üretime geçebilir. Bunun çalışması içerisindeyiz." diye konuştu.

Fındık üreticilerinin çok yüksek maliyetle reklam çalışmasında bulunduklarına dikkat çeken Yağcı, Antep fıstığında şu anda böyle bir reklam çalışması yapılmasının yüksek maliyet nedeniyle mümkün olmadığını da kaydetti.

Hiç yorum yok: